Bitumena jumti ir vieni no ilgstošākajiem plakano jumtu materiālu veidiem, kas viegli kalpo līdz pat 30 gadiem!
Jumtam nepieciešams minimāls slipums, lai šo segumu ieklātu. Pateicoties tam, lielām ēkām bitumena segums ir ekonomiski visizdevīgākais risinājums.
Bitumena ruļļmateriāls – būvniecības pasaulē viens no pazīstamākajiem plakano jumtu seguma veidiem. Bitumena kausējamie materāli ir salidzinoši ekonomisks risinājums.
Šie materiāli savā starpā atšķiras ar to modifikatoriem, jeb papildu pievienotajām īpašībām. Visizplatītākais modifikators ir SBS, kas nodrošina papildu lokanību un ļoti augstu siltumizturību.
Pareizi uzklāti, tie nodrošinās izcilu hidoizolāciju.
Kādi bitumena ruļļmateriālu jumtu veidi ir atkarībā no pārklājuma veida:
- Materiāli, kur abās pusēs ir pārklāti ar foliju. Tos izmanto kā jumta paklāja apakšējo slāni, kā pamatu vai grīdas hidroizolāciju. Izmantojot šādus materiālus ir svarīgi aizsargāt ruļļu materiālu no ultravioletā starojuma.
- Materiāli, kur no vienas puses ir pārklāti ar plēvi, bet no otras – ar smidzinātājiem. Šie materiāli tiek izmantoti kā jumta paklāja vai pamatu hidroizolācijas augšējais slānis. Pārsējs nodrošina uzticamu bitumena aizsardzību pret ultravioleto starojumu un pamatu izolācijas gadījumā tas papildus aizsargā hidroizolāciju no mehāniskiem bojājumiem.
- Materiāli, kur pārklāti ar plēvi vienā pusē un smalki putekļi (smiltis) otrā. Šādi materiāli tiek izmantoti kā pamatu ceļu, tiltu hidroizolācija.
Bitumena ruļļu jumta seguma materiāla īpašības:
- Jumta seguma materiāls ir ļoti universāls.
- Bitumena ruļļu jumta segumu izmanto gan jaunu ēku, gan būvkonstrukciju celtniecībā, ceļu, tiltu konstrukciju būvniecībā, kā arī remontā.
- Ar bitumena materiāla palīdzību jūs varat izveidot visdažādāko formu un izmēru plāksterus vai nomainīt daļu jumta.
Kāpēc jāizvelas bitumena ruļļmateriālu jumtu?
- uzticama hidroizolācija
- kvalitatīvs materiāls
- ilgstoša lietošana
Uzkausējamo ruļļveida bitumena jumta segumu un hidroizolācijas materiālu montažu instrukcija
Pirms materiāla uzklāšanas jumta virsmai jābūt pilnīgi nolīdzinātai un notīrītai. Ja ir vecais jumta segums, tas jānoņem vai jāizdara atjaunošanas remonts.
Ja zem uzklājamā materiāla nav vecā seguma, pirms ruļļmateriāla uzklāšanas betona virsma vai izlīdzinošā kārta jāapstrādā ar praimera javu. Tā kā šai javai ir maza viskozitāte, tā iekļūst pa gruntētās virsmas porām un saista putekļus, kas parasti paliek pēc virsmas tīrīšanas. Tāda sagatavošana garantē materiāla optimālu saķeri (adhēziju) ar pamatni.
Kad praimers izžuvis, var uzklāt materiālu, izmantojot gāzes degli, ķelli šuvju hermetizācijai un nazi griešanai. Ja objektā ir paaugstinātas ugunsdrošības prasības, gāzes degļu ar atklātu liesmu vietā var izmantot gaisa fēnus.
Uzklājot materiālu, nevajag atdalīt no tā polimēra aizsargplēvi, jo tā pilnīgi sadeg, karsējot materiālu ar degli. Ja uz polimēra ir aizsargplēve, nevajag materiālu uzklāt aukstai mastikai vai uz karsta bitumena, jo tādā gadījumā plēve vispār vai daļēji neatdalīsies un nebūs nodrošināta materiāla normāla saķere ar pamatni.
Pirms materiāla uzklāšanas tās jāpiemēra, izdarot iezīmes. Vajadzības gadījumā materiāls jāpielāgo, izmantojot jumiķa nazi. Pēc tam materiāls jāsatin atpakaļ rullī.
Pakāpeniski sakarsējot uzkausējamā materiāla apakšējo (pielipināmo) slāni, vienlaicīgi sildot arī pamatni (vai agrāk pielīmētās izolācijas slāņa virsmu), rulli atritina un materiālu stingri piespiež pamatnei. Jāatceras, ka, pārmērīgi sakarsējot, materiālu var sabojāt, tāpēc ieteicams lietot dažādas jaudas degļa uzgaļus, atkarībā no apkārtējā gaisa temperatūras un materiāla biezuma.
Ruļļmateriāls uzklājams ar pārlaidumiem. Turklāt sānu pārlaidumiem jābūt no 67 līdz 10cm, bet galu pārlaidumiem no 10 līdz 15 cm. Sānu pārlaidumiem materiālam ar lielgraudainu apkaisījumu visā materiāla garumā atstāta 7 – 10 cm plata neapkaisīta mala. Galu pārlaidumiem paredzētajās vietās vajadzēs iepriekš noņemt apkaisījumu, sasildot ar degli.
Ieteicams pēc materiāla uzklāšanas atkārtoti izkarsēt šuves un pārliecināties par to hermētiskumu.